Nemzeti újrahasználati hónap (Írország)
2016-ban a három ír regionális hulladékügyi hatóság, amely mind a 31 helyi hatóságot képviseli, elindította Írország „Nemzeti Újrahasználati Hónapját”.
A „Nemzeti Újrahasználati Hónapot” 2016- ban vezette be a három ír regionális hulladékügyi hatóság, nevezetesen a Kelet-középhegységi Hulladékgazdálkodási Régió, a Déli Hulladékgazdálkodási Régió és a Connacht Ulsteri Hulladékgazdálkodási Régió. A minden év októberében megrendezésre kerülő hónap célja, hogy inspirálja és készségekkel és eszközökkel lássa el az embereket, hogy több dolgot hasznosítsanak újra otthon, a munkahelyükön és szabadidejükben. A lakosságot, a közösségi csoportokat és vállalkozásokat azzal a céllal hívják meg, hogy részt vegyenek az élelmiszerhulladék kezelésétől kezdve az újra hasznosításon keresztül a divatig és a bútorokig terjedő témákban szervezett műhelyekben és rendezvényeken.
A rendezvények mellett online források is rendelkezésre állnak az újrafelhasználásról, és a Nemzeti Újrafelhasználási Hónappal párhuzamosan évente egy újrafelhasználási versenyt is rendeznek. Az újrafelhasználás a tárgyaink megbecsüléséről szól, azáltal, hogy minél hosszabb ideig és minél gyakrabban használjuk és újra használjuk azokat. Ily módon csökkenhet a szükséglet a nyersanyagok kitermelésére, az új dolgok gyártására és forgalmazására, és elkerülhető a hulladék keletkezés, ami csökkenti az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását.
Ez a kampány egy olyan generációt céloz meg, amely olyan fogyasztói kultúrában nőtt fel, amely nem gondolkodik azon, hogy a dolgok honnan származnak, vagy hová kerülnek használatuk után. A kampány célja, hogy felhívja a figyelmet az elsődleges erőforrások elhasználásának és a hulladékfelhalmozásnak a környezeti következményeire.
Szükséges erőforrások
A kampányt a regionális hatóságok belső szervezésben, vagy a hatóságok által pályázat útján (<25 000 EUR) ><25 000 EUR) felkért külső partnerek által irányítják. Kisebb összegeket civil szervezetek, közösségi csoportok és mások számára is rendelkezésre bocsátanak a kampányt kiegészítő rendezvények vagy projektek lebonyolítására.
A siker mutatói
A kampány bemutatja, hogy a helyi hatóságok, közösségek, vállalkozások, civil szervezetek és társadalmi vállalkozások országos szintű együttműködése hogyan működhet hatékonyan az újrahasználat előmozdítása érdekében. Multikulturális és generációkon átívelő, a lakosság széles rétegei számára nyújt eszközöket és ismereteket az „otthoni, munkahelyi és szabadidős” újra használatról, pozitív hatást fejtve ki az egész országra. A kampány sokak tetszését elnyerte, mivel a részvétel évről évre nő, és a résztvevők különböző ágazatból tevődnek össze.
A felmerült nehézségek
- Az újrafelhasználás iránt általában nem érdeklődők bevonása különösen nagy kihívást jelentett 2020-ban, amikor a COVID-19 világjárvány miatt minden tevékenység online zajlott.
- A kampány ismertségének növelése.
A tanulás és az ismeretek átadásának lehetősége
- Az egész ország helyi hatóságainak bevonása a regionális hatósági szervezeten keresztül.
- Márkaépítés.
- Eszköztárak és videók.
- Kezdeményezés, amely egy teljes hónapig az újrafelhasználásra összpontosít olyan gyakorlat-orientált és változatos rendezvények révén, amelyeket az egész országban tartanak (hozzáférhető módon).